قاصـدکهــــای شیــــشه ای

قاصـدکهــــای شیــــشه ای

وبلاگ شخصی ايـِـِـِوبـِـِـِـِـِـِـِ ayoub7درl4i

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 19290
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

كد موسيقي براي وبلاگ

تماس با ما
شارژ همراه اول و شارژ ايرانسل - خريد شارژ همراه اول و ايرانسل

ترفند براي آنان که پوست جوان مي‌خواهند


 نگراني از اين بابت که پوست شما پير‌تر از سن واقعي به نظر رسد مي‌تواند تبديل به يک نوع اضطراب و استرس پايدار شود. در ادامه به ?? روش پيشگيري و درمان اشاره مي‌کنيم. اغلب روش‌هاي پيشگيري مربوط به عادت و سبک زندگي است و بعضي از روشهاي درماني نيز با مراجعه به متخصص پوست و زيبايي انجام شدني است.
 
روش‌هاي پيشگيري
?- از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد اجتناب کنيد. زيرا اولين و مهم‌ترين عامل بروز چين و چروک صورت است. اين عامل حتي موثر‌تر از فاکتور وراثت در اين زمينه عمل مي‌کند.
?- از کرم ضد آفتاب استفاده کنيد. اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد گريزي نيست از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنيد تا از بروز سرطان پوست جلوگيري شود و مانع از بروز چين و چروک شود.
?- سيگار نکشيد. سيگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصيت ارتجاعي آن مي‌گردد.
?- به اندازه کافي بخوابيد. در غير اين صورت بدن توليد هورموني به نام کورتيزول مي‌کند که نتيجه‌اي جز شکستن و آسيب به سلولهاي پوستي نمي‌شود. استراحت کافي منجر به توليد هورمون رشد مي‌شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصيت الاستيک آن را حفظ مي‌کند.
?- به پشت بخوابيد. وضعيت بدن در حالت خواب نيز مهم است. مثلا خوابيدن به پهلو باعث ايجاد چين و چروک در گونه‌ها مي‌شود.
?- چشمان خود را هم نکشيد. اغلب به دليل ضعف بينايي چنين واکنش خودکاري توسط صورت (ماهيچه‌هاي اطراف چشم) انجام مي‌شود. بنابر اين بهتر است در صورت ضعف بينايي حتما از عينک استفاده کنيد.
?- ماهي بخوريد. اين غذاي دريايي سرشار از پروتئين و اسيد چرب امگا ? مي‌باشد که براي سلامت و شادابي پوست لازم است.
?- سويا بخوريد. ترکيبات موجود در سويا به ترميم آسيب‌هاي پوست کمک مي‌کند.
?- مصرف کاکائو. کاکائو حاوي ? نوع فلاونول (اپي کاتچين، کاتچين) مي‌باشد که مانع از آسيب‌هاي نور خورشيد به پوست مي‌شود و جريان خون به پوست را ارتقا مي‌بخشد و باعث مي‌شود که پوست نرم‌تر شود.
??- خوردن ميوه‌ها و سبزيجات متنوع. آنتي اکسيدان موجود در اين مواد گياهي مانع از آسيب سلولهاي پوست در نتيجه وجود راديکال‌هاي آزاد مي‌شود.
??- از مواد مرطوب کننده استفاده کنيد.
??- در شست و شوي صورت زياده روي نکنيد.
 
روش‌هاي موضعي از بين بردن چين و چروک صورت
ترکيباتي که در ادامه به آن اشاره مي‌شود مي‌تواند چين و چروک صورت را برطرف کند. اغلب آن‌ها در هر دو نوع از مواد آرايشي بهداشتي تجويزي و غير تجويزي وجود دارد.
??- آلفا هيدروکسي اسيد (AHAs): نوعي لايه بردار طبيعي که سلولهاي مرده را مي‌زدايد و چين و چروک‌هاي سطحي را برطرف مي‌کند (به خصوص چروک‌هاي اطراف چشم). شواهد نشان مي‌دهد که اين ترکيب باعث تحريک توليد کلاژن مي‌شود.

??- رتينوئيد‌ها (Retinoids): تنها ترکيبي که سازمان غذا و دارو براي از بين بردن چين و چروک‌هاي صورت تصويب کرده است. اين ماده در واقع فرم طبيعي ويتامين A مي‌باشد و در از بين بردن چروک‌هاي سطحي موثر است.
??- ويتامين C موضعي. اين ترکيب باعث توليد کلاژن مي‌شود و مانع از بروز اسيب‌هاي ناشي از اشعه‌هاي خورشيدي مي‌شود. التهاب‌هاي پوستي را بهبود مي‌بخشد و مشکلات رنگدانه‌اي را برطرف مي‌کند. بيشتر محققان شکل اسيد آسکوربيک را براي رهايي از چين و چروک پيشنهاد مي‌کنند.
??- آيدبنون (Idebenone). اين ترکيب شيميايي به گونه‌اي قوي مشابه آنتي اکسيدان‌هاي طبيعي است که استفاده موضعي از اين ترکيب براي فقط ? هفته منجر به کاهش خشکي پوست به ميزان ??%، افزايش آب رساني به پوست به ميزان ??%، کاهش چين و چروک به ميزان ??% و بهبود آسيب‌هاي ناشي از نورخورشيد به مقدار ??% است.
??- فاکتورهاي رشد. بخشي از پاسخ‌هاي ترميم کننده زخم‌ها در بدن اگر به صورت موضعي مصرف شود مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.
??- پنتاپپتيد‌ها (Pantapeptides). اين ترکيب نيز باعث توليد کلاژن مي‌شود. خطوط چين و چروک را از بين مي‌برد.
 
روش‌هاي ديگر از بين بردن چين و چروک
??- بوتاکس. تزريق ماده سمي بوتولينوم که منجر به رلکس شدن ماهيچه‌هاي زير چين و چروکمي شود و در نتيجه چروک‌ها نيز برطرف مي‌شود.
??- چگال کردن چين و چروک. پزشکان در اين رابطه سعي مي‌کنند چين و چروک را با مواد متنوعي مثل کلاژن، اسيد هيالورونيک و ساير ترکيبات سنتتيک پر کنند.
??- لايه گذاري با ليزر. د راين روش به کمک منبع نوري سطح خارجي پوست برداشته مي‌شود و زخم بسيار خفيفي باقي مي‌گذارد. ولي به تدريج پوست جديد بدون چين و چروک و با کيفيت رشد مي‌کند.
??- لايه برداري شيميايي. در اين روش نيز به کمک ترکيبات شيميايي لايه خارجي پوست برداشته مي‌شود و ايجاد آسيب مي‌کند که پاسخ بدن در مقابل آن توليد کلاژن است.
??- پوست خراشي (Dermabrasion). در اين روش نيز به نوعي لايه برداري از پوست صورت انجام مي‌شود.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: ايـِـِـِوبـِـِـِـِـِـِـِ تاريخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید_امیدوارم خوشتون بیاد

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to ayoubx7.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com